torsdag 12 december 2013

Min version av December Daily

Hej igen! Då var det torsdag igen och jag Cissi tänkte tipsa er om hur man kan använda detta papper från Theresa Collins och liknande papper.


Notescard - SL1001

Jag har i tre år gjort nåt varje december som kallas för "December Daily" eller "Journal your Christmas". Det är innebär att man tar foton varje dag i december och skriver lite om vad som hänt varje dag eller om familjetraditioner man har runt julen eller liknande. Man kan sätta in fotona och sin journaling i ett album med nån slags fickor i eller så kan man göra layouter, 12 x 12 eller i mindre format. Ett år gjorde jag layouter i A4 storlek och i år har jag köpt ett 6 x 8 inches stort album med plastfickor i olika format. Man kan naturligtvis göra ett eget minialbum eller använda nåt annat. Det finns massor av varianter så det är bara att söka på youtube så hittar man massor av inspiration. Jag försöker att inte vara så strikt heller så glömmer jag ta foton en dag så är inte det hela världen.

Här kommer lite bilder på hur jag använt pappret ovan på olika sätt i mitt album.


 Här har jag gjort en mini layout och skurit fotot så att det passade in ett av journaling korten som hade en glitter ram runt.

Här ser ni lite bättre hur det glittrar. Måste tillägga att dessa blommor är fusk blommor eftersom de befinner sig på sjukhuset.


Här är baksidan av den andra mini layouten.


Och här är ett uppslag ur albumet där jag valt att bara dekorera en baksida istället för att sätta foton och journaling där med. Här har jag valt några fina papper jag hade hemma och några utstansade granar.


Hoppas ni hittade lite inspiration och att ni åtminstone gör en layout i december. Ha en bra dag, vi ses nästa torsdag igen, och vill ni inte vänta så länge får ni gärna titta in i min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar