torsdag 3 oktober 2013

Ett ljus i höstmörkret

Jag, Malin alias cri_kee, har fått den stora äran att vara månadens inspiratör hos Scrapbutiken. Ni kommer att få se mina alster på torsdagar under oktober månad. Först ut är ett ljus i höstmörkret. För mig är hösten den absoluta favoritårstiden. Just nu är naturen som vackrast när den skiftar i alla möjliga färger, men snart är det vackra förbi.


Jag har altrat ett ljus med Bildmålarnas SBV Svamp kram, som är en av höstens nyheter. Jag stämplade upp motivet på vitt silkespapper och har färglagt det med promarkers.


Till tändsticksasken har jag använt brun cardstock och mönstrade papper från Bo Bunny; Cider och Cut Outs. Mimosa är färglagd med promarkers. Löven är utstansade och ekollonet i det nedre hörnet är figurklippt från de mönstrade papperen. De mönstrade papperets kanter är chalkade med frayed burlap.


Tändsticksasken sedd från andra vinklar...




På tändsticksaskens undersida har jag maskat in Mimosa i min personliga stämpel. Stansade även ut ett löv som jag fäste som dekoration på undersidan.


Jag hoppas ni får en riktigt bra torsdag och ett underbart höstväder. Vi ses om en vecka igen!

6 kommentarer:

  1. Vilka fina alster! Ljuset blev helt ljuvligt.
    Välkommen till oss! Ser fram emot nästa torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Älskar de nya höststämplarna och ett ljus i mörkret är ett måste hemma hos mig under hösten och vintern :)

      Radera
  2. Jättefina alster. Säger välkommen jag också.

    SvaraRadera