torsdag 19 december 2013

En riktig tjejig LO

Hej igen, hoppas ni har en bra dag så här nära jul. Idag tänkte jag visa nåt helt annat än julkort och andra julsaker. Nämligen en LO i rosa och turkosa färger. När jag såg de här vackra pappren från Prima i Scrapbutiken visste jag att jag ville göra en LO med färg och mist på, och så här blev det. Jag älskar att använda skisser när jag gör layouter och den här gången har jag använt mig av en skiss som en tjej som heter Ulrika gör för allmänheten. Ni hittar skissen här.


Jag har använt mig av papper från Prima och deras Delight Collection. Det som jag har som grund heter Destination och har en underbar baksida också. Den utklippta fjädern kommer från ett papper som heter Delicate. Ser ni det silverglittriga bandet under fotot. Det är så vackert i verkligheten och Petra sa att det är väldigt populärt och det förstår jag.



 Scrapbutiken har många fina trä dekorationer, som man kan göra mycket med. Fjärilen har jag embossat med ett glittrigt pulver och bladet som ni kan se på den stora bilden har jag färgat med både inca gold och mist.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar