torsdag 9 maj 2013

Altrat ljus


Idag tänkte jag tipsa om en snabb present att göra om man ska gå bort eller kanske besöka någon som fyller år, nämligen att altra ett ljus och en tändisticksask. Det brukar alltid bli omtyckt. Själv tycker jag att det är kul att ge bort något som kan användas. Det här settet är gjort till en tjej som gillar blått. Allt material finns hos Scrapbutiken utom stämpeln som är ur mina egna gömmor.




Har använt vitt cardstock och skärt till en remsa. Sedan har jag använt en kantstans och stansat utmed båda långsidorna. Sedan skar jag till en smalare remsa av blått mönstrat papper och stansade båda långsidorna igen. Fäste med dubbelsidig tejp. Dekorerade med blomma, utstansad vit gren och blått twine snöre. Ställde ljuset på en liten silvrig bricka som man köper billigt på second hand affär. Små utstansade fjärilar fick också plats på ljuset. Till asken använde jag samma papper och dekorationer.

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar