måndag 7 april 2014

Tea Party.....

Idag visar jag ett enkelt kort med lekfulla papper. Scrapbutiken har en serie som heter Boy Crazy från My Minds Eye. Dessa papper gillar jag massor. De är tjocka och underbara till alla killprojekt ni har. Det papper jag använt mig av idag heter World Play och ser ut så här:



Några andra av mina favoriter är:


Jag har idag ett kort att visa er där jag använt vitt cardstock som bas. Sedan har jag använt en bit av World Play och färgat in kanten med en stämpeldyna. Motivet (digital stämpel) har jag mattat med brun cardstock och dessutom ritat små stygn runt för att få mer fokus på bilden. Stämpeln är färglaggd med ProMarkers och Faber Castell pennor.


Bakom bilden har jag använt spillbitar. Det gula är också ett MME papper. Stansat ut små vimplar och hängt dem på ett snöre.

Längst ned har jag klistrat fast tre stycken Dew Drops. De är verkligen superbra dekorationer tycker jag. Blir jättefina så här eller i mitten av blommor, som vatten (på ett t ex båtmotiv), som bubblor (såpbubblor) mm. De finns i massor av läckra färger. Dessutom är de på REA hos Scrapbutiken just nu!

     

Eller kanske till bröllopskort?
    

Trevlig måndag önskar jag er
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar