onsdag 18 januari 2012

Bröllopsdag.........

Ett av mina favoritpapper låg i mitt DT-paket denna veckan, nämligen ett mönstrat papper ur Minnenas Ateljé från Pion Design.

Valde att göra ett litet presentkit till någon som firar bröllopsdag.
Först ett vanligt kort i storleken 15*15cm och en altrad liten flaska som en gång innehållit Primablommor.
Tyckte att flaskan blev bra med tanke på att det är ganska vanligt att ge bort presentkort numera, bara att rulla ihop presentkortet, binda runt ett tunt snöre och stoppa ner i flaskan.





Till kortet har jag använt ett beigt cardstock som stomme. Ett blåturkost papper från Kaiser under det mönstrade pappret från Pion Design.
Sydde förhand runtom hela kortet för att få något som ramade in kortet lite.
Vintagebilden och textremsorna kommer också från Pion Design.
I mitt paket låg även ett utstansat diecut-hjärta som jag använt som mall när jag gjort hjärtana som sitter på kortet.
Dekorerade med blommor, i butiken finns rosenknoppar, minirosor och stora hortensiablommor. Den hortensian jag använde passade perfekt till pappret.
Stansat ut några fjärilar, på samma klippark som textremsorna finns jättefina fjärilar att klippa ut och använda. Framöver kommer ett alster som innehåller de fjärilarna.




Till den lilla flaskan har jag använt samma papper (Kaiser och Pion design).
Textremsorna är från samma klippapper som innan.
Tyvärr fotade jag inte baksidan av flaskan men där har jag gjort en korsettknytning med detta fina natursnöre.





Glöm inte spel och dobbel-tävlingen som pågår, här hittar du inlägget om tävlingen.


På återseende om en vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar