fredag 20 januari 2012

Att bygga en lo

Äntligen fredag eller vad säger ni ;)
Idag tänkte jag visa hur jag bygger mina layouter, även om detta kanske inte tillhör en av mina starkare sidor ha ha ha.
Som bas har jag använt ett mönsterpapper från My mind´s eyes serie Lost & Found och ruggat upp kanterna på det.


Sen har jag färgat in dem med distressfärgen Walnut Stains.


Sist jag var inne i butiken köpte jag mig en ny stans från Martha Stewards punch around the page som jag stansade ett brunt papper från Inkido i passande storlek för att synas under mitt foto.


Och i mitt senaste DT kit fick jag flera fina spetsar men jag ville inte ha den i vit så jag mistade den i brunt. Detta tycker jag är så roligt med vita spets, band och blommor, just att man kan färgsätta dem själv och det är inte svårt.


Och för att få lite mer liv i layouten så skruvade jag bort korken på min mistflaska och stänkte med färgen även på bakgrundspappret.


Sen är det bara att bygga på layouten, jag har även använt en bit washitejp och ett blad från en gammal bok.


Den vita blomman färgade jag också in med mina mister.


Och så här blev min layout när den blev klar. Texten är rubons, stämplar och swirls är från den egna lådan men resten hittar du i butiken.


Jag har även gjort två egna, svarta blommor av papper. För att göra dessa klipper du ut en cirkel som du sedan klipper i en spiral in till mitten och till sist är det bara att rulla ihop den.


Älskar att använda stämplar på mina layouter, tycker det får ett lyft av dem oavsett om det är text eller motiv.


Det var allt från mig idag. Hoppas ni får en underbar helg.
Kram



3 kommentarer:

  1. Jättefin.... kul med nya tips om vad man använda på en LO. Har precis köpt lite olika mister och nu såg jag ännu flera användningsområden

    SvaraRadera
  2. Otroligt snygg LO! Läcker färgskala, fotot kommer verkligen fram och allt ser så där shabby elegant ut. Liftvarning:)
    Kram Outi

    SvaraRadera